معرفی هفت مدرک اصلی آرایشگری فنی و حرفه ای

معرفی هفت مدرک اصلی آرایشگری فنی و حرفه ای

برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه‌ای و ماهر نیاز به اخذ مدارک اصلی آرایشگری است که تحت عنوان هفت مدرک آرایشگری شناخته می‌شوند. هر چند می‌توان در برخی از این دوره‌ها شرکت کرد و در آن‌ها توانمند شد، اما برای تاسیس آرایشگاه یا آموزشگاه فنی و حرفه‌ای نیاز به مجموع این مدارک خواهد بود. اما در دوره های آرایشگری زنانه چه مهارت‌هایی به هنرجویان آموزش داده می‌شود و آن‌ها پس از کسب نمره لازم و اخذ مدرک قادر به انجام چه کارهایی خواهند بود؟ اگر شما هم قصد شرکت در این دوره‌ها را دارید و سوالات زیادی ذهنتان را درگیر کرده است، در ادامه این آموزش از سایت ایران آموزشگاه با ما همراه شوید تا اطلاعات لازم را به شما بدهیم.

هفت مدرک آرایشگری چیست؟

هنرجویان با گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی سرفصل‌های کامل کوتاهی مو، اصلاح صورت و ابرو، شینیون، مانیکور و پدیکور ناخن، پاکسازی صورت، میکاپ صورت و رنگ و مش مو را به‌صورت تئوری و عملی آموزش دیده و پس از امتحانات تخصصی و کسب نمره لازم، مدارک و گواهی‌های مربوطه به نامشان صادر می‌شود. در ادامه تک تک این دوره‌ها را با جزئیات معرفی خواهیم کرد.

 

دوره آراش و پیرایش زنانه یا دیپلم آرایشگری

تمام این 7 مدرک بصورت مقدماتی در دوره آراش و پیرایش زنانه یا دیپلم آرایشگری آموزش داده میشود. یعنی دوره آرایش و پیرایش مقدماتی کی دوره مادر برای آموزش است که برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری نیز لازم است. در ادامه دوره های تخصصی و مهم آرایشگری را که بنام 7 مدرک معروف است معرفی میکنیم.

 

مدرک اول: دوره کوتاهی مو

مهارت کوتاهی مو یکی از هفت مهارتی است که هر آرایشگری باید به آن تسلط داشته‌ باشد. زیرا همیشه اصلی‌ترین علت مراجعه مشتریان به آرایشگاه‌ها اصلاح موی سر بوده است. در دوره‌های کوتاهی مو سرفصل‌هایی چون شناخت آناتومی سر، آموزش انواع مدل‌های کوتاهی مو، راهکارهای افزایش و کاهش حجم مو، براشینگ، پیتاژ و … به هنرجویان آموزش داده می‌شود و در حقیقت پس از پایان دوره هنرجو می‌تواند با کسب تجربه سخت‌ترین مدل‌های ژورنالی کوتاهی مو را روی سر مشتری پیاده کند.

ثبت نام در دوره: آموزش کوتاهی مو

 

معرفی هفت مدرک اصلی آرایشگری فنی و حرفه ای

مدرک دوم: دوره اصلاح صورت و ابرو در میان هفت مدرک آرایشگری

اصلاح صورت و ابرو یکی از اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین مهارت‌هایی است که آرایشگران انجام می‌دهند و معمولا بانوان ترجیح می‌دهند اصلاح صورت و ابروها را به آرایشگری معتمد و ماهر بسپارند. از این‌رو لاین اصلاح صورت و ابرو در تمامی آرایشگاه‌ها همیشه شلوغ است. در دوره‌های اصلاح صورت و ابرو هنرجویان با انواع فرم‌های صورت، فرم‌های ابرو، رنگ کردن ابرو، برداشتن موی صورت، اجرای وکس، اجرای اپیلاسیون و … آشنا می‌شوند و پس از کسب مدرک این دوره می‌توانند در این لاین فعالیت کنند.

ثبت نام در دوره: آموزش اصلاح ابرو

 

معرفی هفت مدرک اصلی آرایشگری فنی و حرفه ای

مدرک سوم: دوره رنگ لایت یا کاربرمواد شیمیایی

دوره رنگ و مش نیز یکی از کاربردی‌ترین دوره‌های آموزش آرایشگری است که در آموزشگاه سیمای هانی هم طرفداران مخصوص به خود را دارد، چرا که رنگ کردن مو، دکلره، بالیاژ، آمبره، سامبره، اجرای رنگ‌های فانتزی و … یک مهارت کاملا تخصصی است. در دوره‌های رنگ و مش مو هنرجویان با سرفصل‌هایی مانند شناخت انواع رنگ مو، شناخت جداول هارمونی رنگ، کاتالوگ‌خوانی رنگ مو، مش، هایلایت، رنگساژ و … آشنا می‌شوند و پس از کسب آموزه‌های لازم می‌توانند در لاین رنگ و مش موی آرایشگا‌ه‌ها فعالیت کنند.

ثبت نام در دوره: آموزش اصلاح ابرو

 

مدرک چهارم: دوره شینیون مو

یکی دیگر از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مدارک از میان هفت مدرک آرایشگری، شینیون مو است که علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد. شینیون‌کار اصولا باید به تک تک راهکارهای حالت دادن به مو با استفاده از سشوار، اتو مو، بابلیس و… مسلط باشد و بتواند موهای مشتری را برای پیاده کردن یک شینیون جذاب فر، صاف، مو‌ج‌دار و … آماده کند.

ثبت نام در دوره: آموزش شینیون مو

 

مدرک پنجم: دوره مانیکور و پدیکور ناخن در میان هفت مدرک آرایشگری

حتما می‌دانید این روزها شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین لاین آرایشگاه‌ها به لاین کاشت ناخن اختصاص دارد و به علت کاربردی بودن و بالا بودن درآمد این حرفه، هنرجویان زیادی قصد شرکت در دوره‌های مانیکور و پدیکور ناخن را دارند. جالب است بدانید مدرک دوره مانیکور و پدیکور ناخن یکی از هفت مدرک آرایشگری است و کسانی که دوره‌های کامل آرایشگری را می‌بینند، می‌توانند این مدرک را پس از کسب نمره لازم در آزمون‌های تئوری و عملی اخذ کنند.

ثبت نام در دوره: آموزش کاشت ناخن

 

هنرجویان در این دوره‌هایی که عموما در آموزشگاه آرایشگری زنانه برگزار می‌شود، در سرفصل‌هایی مانند شناخت ابزارهای مانیکور و پدیکور، ژلیش ناخن، سوهان‌کشی، شیوه‌های کاشت ناخن، شیوه‌های ترمیم و ریمو کاشت و … به مهارت و تسلط لازم می‌رسند و پس از اخذ مدرک می‌توانند در لاین‌های کاشت ناخن آرایشگا‌ه‌ها فعالیت خود را شروع کنند.

دوره مانیکور و پدیکور ناخن

مدرک ششم: دوره پاکسازی صورت

شاید برایتان جالب باشد بدانید یکی از مدارک هفت‌گانه آرایشگری مربوط به بخش پاکسازی و فیشیال صورت که یک رشته کاملا تخصصی و کاربردی است، می‌شود. بانوان عموما به جوان ماندن پوست خود اهمیت زیادی می‌دهند و از این‌رو لاین‌های پاکسازی صورت همیشه مملو از مشتریان است. هنرجویان در این دوره‌ با انواع پوست، انواع ماسک‌های صورت، راهکارهای بستن منافذ، روش‌های آبرسانی، ماساژ صورت، میکرودرم و … آشنا می‌شوند و پس از اخذ مدرک لازم می‌توانند در آرایشگاه‌ها خدمات‌رسانی کنند.

ثبت نام در دوره: آموزش پاکسازی و فیشیال

 

مدرک هفتم: دوره میکاپ صورت

دوره آرایش صورت را با اختلاف می‌توان محبوب‌ترین دوره مهارت‌های هفت‌گانه دانست، چرا که با رنگ، خلاقیت و زیبایی همراه است و برای مشتری و آرایشگر حس شادابی بسیار زیادی به همراه دارد. در حقیقت هنرجویان این دوره تنها با اصول ابتدایی مانند شناخت فرم‌های مختلف صورت، شناخت انواع پوست، نحوه انجام کار با لوازم آرایشی، تکنیک‌های میکاپ صورت، کانتورینگ، آرایش لب، آرایش چشم و … را می‌آموزند و در ادامه این ایده‌های خلاقانه خودشان است که از آن‌ها یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای می‌سازد.

همین مسئله سبب شده از تعداد علاقه‌مندان به این حوزه هیچ وقت کم نشود و در مقابل روزبه‌روز به تعداد میکاپ‌آرتیستان افزوده شود. در نهایت در این مسیر میکاپ‌آرتیستی موفق می‌شود که علاوه‌بر کسب مهارت بتواند ایده‌های خلاقه خود را اجرا کرده و از میکاپ‌های روز دنیا عقب نماند.

ثبت نام در دوره: آموزش گریم و میکاپ

 

کلام پایانی

حرفه‌ای شدن در هر رشته‌ای نیاز به آموزش و کسب تجربه دارد. خصوصا این که آرایشگران مستقیما با مردم در ارتباط هستند و این شکل از ارتباط، مسئولیت ایجاد می‌کند. توصیه می‌کنیم حتما پیش از تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای یا آرایشگاه حتما در دوره‌های مهارت‌آموزی ثبت‌‌نام و پس از کسب مدارک لازم جهت اخذ مجوز‌های مربوطه اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − = 3