انواع لایت مو – 9 تکنیک برای ایجاد سایه روشن + ویدیو

انواع لایت مو

استفاده از انواع لایت مو؛ راهکاری جذاب برای تغییر استایل بانوان

تکنیک‌های مختلف آرایش و زیبایی موها متناسب با سلیقه بانوان و میزان بلندی و کوتاهی موی آن‌ها به کار می‌روند. لایت مو یکی از جذاب‌ترین متدهای زیبایی موها است که با ایجاد سایه‌هایی جذاب در بخش‌های مختلفی از موی سر، برای بانوان در سنین مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع بالای انواع لایت مو باعث شده است تا بانوان برای انتخاب استایل مناسب و ایجاد هارمونی رنگی بین المان‌های پوششی گزینه‌های بیشتری داشته باشند.

برای اطلاع از ثبت نام دوره رنگ مو، قیمت و سرفصل های آموزشی حتما از  صفحه ” آموزش رنگ مو  سیمای هانی ” دیدن نمایید.

انواع لایت مو

منظور از لایت مو چه نوع رنگی است؟

اگر به ترندهای آرایشی علاقه‌ داشته باشید، حتما با واژه “لایت مو” آشنایی دارید. در این تکنیک آرایشگران بخش‌هایی از موها را رنگ می‌کنند تا شکلی جدید و جلوه‌ای طبیعی‌تر داشته باشند. سازگاری این تکنیک با انواع رنگ پوست، امکان استفاده از تونالیته‌های رنگی متفاوت روشن و تیره را در اختیار بانوان قرار می‌دهد.

انجام تکنیک‌های لایت مو به بانوان زیر پیشنهاد می‌شود:

  • علاقه‌مندان به ایجاد تنوع در رنگ موها
  • بانوانی که قصد روشن کردن موهای خود را دارند
  • بانوانی که قصد دارند نقص‌های موی خود را بپوشانند
  • افرادی که قصد شرکت در مهمانی‌ها و مجالس را دارند

انواع لایت مو

نمی‌توان نقش رنگ مو در جذابیت ظاهری بانوان و تکمیل استایل فصلی آن‌ها را نادیده گرفت. رنگ کردن موها بر اساس ویژگی‌های فیزیکی و تناسب‌های چهره‌ای تغییرات فوق‌العاده‌ای را برای چهره بانوان ایجاد می‌کند و زیبایی منحصربه‌فردی به ظاهر آن‌ها می‌بخشد. بر همین اساس در ادامه به معرفی انواع لایت مو می‌پردازیم تا متناسب با سلیقه و فرم صورت خود بهترین نوع این تکنیک آرایشی را به کار بگیرید.

هایلایت (High Light)؛ محبوب‌ترین نوع لایت مو

در میان انواع لایت مو هایلایت یکی از روش‌های رایج است که بر روی موهای تیره، طیفی روشن را به وجود می‌آورد. برای انجام این روش استفاده از کلاه یا فویل ضروری است. آرایشگران دسته کوچکی از موها را با استفاده از فویل جدا کرده و آن را با استفاده از پود دکلره روشن می‌کنند. در انتها نیز طیف متنوعی از رنگساژ‌ها روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

انواع لایت مو

لولایت (Low Light) عملکردی متضاد با هایلایت دارد

روش کار لولایت دقیقا بر عکس هایلایت است. در این روش پس از این که دسته‌های مو از کلاه یا فویل جدا می‌شوند، به جای روشن شدن تیره می‌شوند. به همین دلیل این متد زیبایی موها برای خانم‌هایی که به دنبال تیره کردن موها خود هستند، گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود.

سان لایت (Sun Light)

در روش سان لایت آرایشگران در بخش بالایی سر قسمتی دایره‌ای شکل روشن و درخشان را ایجاد می‌کنند. به عبارت بهتر قسمت بالایی سر با استفاده از دکلره روشن‌تر می‌شود و سایر بخش‌ها بدون رنگ باقی‌ می‌مانند. در میان انواع لایت مو، سان لایت زیبایی فوق‌العاده‌ای را به چهره می‌بخشد.

مون لایت (Moon Light)؛ روشی برعکس سان لایت

در مقابل روش سان لایت، بسیاری از بانوان از تکنیک مون لایت برای زیبایی موهای خود استفاده می‌کنند. با این روش قسمت بالایی موها تیره شده و بخش‌های پایین مو روشن‌تر می‌شوند. مون لایت شباهت نزدیکی به متدهای آمبره یا سامبره دارد؛ اما مرز بین رنگ‌های تیره و روشن در مون لایت مشخص‌تر است. اگر به دنبال مشخص بودن قسمت‌های مختلف رنگ‌آمیزی شده در رنگ موهای خود هستید، استفاده از روش مون لایت بهترین گزینه برای شما است.

انواع لایت مو

ویو لایت یا لایت پوش (Wave Light)

وقتی تمام موها پوش داده شوند و یا با استفاده از دستگاه‌‌های حالت‌دهنده مو، حالتی وز یا پریشان پیدا کنند، در واقع از روش ویو لایت استفاده شده است. پس از این کار با کمک دکلره موها به رنگ پایه می‌رسند و در ادامه نیز تمامی موها با یکدیگر رنگساژ می‌شوند.

تجربه انواعی از رنگ‌های فانتزی با سبک مووی لایت (Movie Light)

در بین انواع لایت مو سبک مووی لایت یک روش مناسب برای بانوانی است که به دنبال طرح‌های انتزاعی و فانتزی هستند. در این روش به اندازه یک سوم از موهای بالای سر جدا شده و آن قسمت با کمک دکلره روشن می‌شود. سپس بر اساس تعداد رنگ‌ موهای انتخابی موهای دکلره شده را به 3 تا 7 قسمت تقسیم کرده و رنگ می‌کنند.

وی لایت (Violet Light)

اگر در طیف‌های انتخابی انواع لایت مو تونالیته‌ای از رنگ بنفش وجود داشته باشد، به آن وی لایت گفته می‌شود. این سبک از کلمه Violet برگرفته شده است و معمولا دختران جوان و بانوان علاقه‌مند به مدل‌های ترند کوتاهی مو، این سبک لایت مو را بر روی موهای خود اجرا می‌کنند.

انواع لایت مو

هاف لایت (Half Light)؛ تقسیم دوگانه موها برای رنگ‌آمیزی

اساس کار مدل هاف لایت به این صورت است که موها از فرق سر تا قسمت گودی گردن به دو بخش تقسیم می‌شوند و هر کدام از این قسمت‌ها رنگی متمایز را به خود می‌گیرند. آرایشگران برای افزایش جذابیت این نوع لایت مو، معمولا از دو طیف رنگی متضاد برای هاف لایت استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان در این روش موها را از بالای سر به دو دسته تقسیم کرد و برای بخش بالایی رنگ تیره و قسمت پایین رنگ روشنی را در نظر گرفت.

دارک لایت (Dark Light)

برای ایجاد سایه روشن در بخش‌های مختلف مو، دارک لایت بهترین روش است. رنگ‌های انتخابی برای اجرای دارک لایت از یک خانواده هستند و از طیف‌های روشن تا تیره بر روی سر قرار می‌گیرند. با کمک این روش سایه روشن‌هایی محو و جذاب بر روی مو به وجود می‌آید.

انواع لایت مو

انواع لایت مو

برای انتخاب انواع لایت مو، ابتدا موهای خود را آماده پذیرش رنگ کنید

انتخاب بهترین نوع لایت مو باید بر اساس معیارهای مختلفی مانند ترندهای روز، فرم صورت، تناسب رنگ مو با استایل ظاهری، سن و سال و … انجام شود. با توجه به این که در بسیاری از انواع لایت مو موها باید دکلره شوند، ابتدا باید موها را با استفاده از روش‌هایی مانند کراتینه کردن یا پروتئین تراپی تقویت کنید تا در اثر استفاده از دکلره موها آسیبی نبینند.

علاقه مندان به دنیای آرایشگری، برای اینکه از ابتدای امر شروع قوی ای داشته باشند بهتر است در انتخاب آموزشگاه آرایشگری دقت داشته باشند، یه همین جهت پیشنهاد ما برای هنرجویان مستعد  سیمای هانی آموزشگاه آرایشگری در تهران است.

سوالات متداول

برای دو رنگ کردن موها از کدام انواع‌ لایت مو می‌توان استفاده کرد؟

لایت شطرنجی، دارک لایت و هاف لایت از جمله این تکنیک‌ها هستند.

آیا در لایت شطرنجی فقط باید از رنگ مشکی و سفید استفاده کرد؟

خیر می‌توان دو رنگ سفید و قهوه‌ای یا یخی و مشکی را نیز به کار گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 1 =