ابزار و وسایل براشینگ مو + قیمت ابزار براشینگ مو

ابزار و وسایل براشینگ مو

براشینگ مو با ابزار و وسایل آن آسان می‌شویم

زیبایی و سلامت موها، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی صورت و استایل است. امروزه مدل‌ها و حالت‌های بسیاری برای انواع موهای خشک، چرب، معمولی، فر و یا صاف وجود دارند و آرایشگران با آشنایی با اصول مقدماتی، می‌توانند بهترین مدل را متناسب با چهره و استایل افراد تشخیص دهند. براشینگ مو به‌طور کلی به‌معنای حالت دادن و آرایش موها است و در یادگیری آرایشگری مردان و زنان اهمیت زیادی دارد. اگر قصد حالت دادن و تغییر استایل موهای خود را دارید، بهتر است به مراکز زیبایی معتبر مراجعه کنید که به آرایشگران ماهر و به‌روز و تجهیزات حرفه‌ای مجهز هستند. برخلاف تصور بسیاری از افراد، تجهیزات مورد نیاز براشینگ، به شانه و ژل مو محدود نمی‌شود. در این مطلب با ابزار و وسایل براشینگ مو آشنا می‌شویم.

منظور از براشینگ مو چیست؟

براش (Brush) در زبان انگلیسی به‌معنای برس است و مصدر براشینگ (Brushing) به عملیات شانه کردن و حالت دادن به موها اشاره دارد. البته براشینگ که به آن Blowout نیز گفته می‌شود، به‌معنای حالت دادن به مو با کمک انواع شانه، برس و حرارت است. ممکن است بسیاری از افراد براشینگ را به‌عنوان یکی از ساده‌ترین تکنیک‌های آرایشگری تصور کنند. در حالی که با مراجعه به آرایشگران حرفه‌ای متوجه خواهید شد که براشینگ اصولی، تا چه حد در زیبایی موها تاثیرگذار است.

در برخی مواقع استفاده درست از ابزار و وسایل براشینگ مو در زمان مناسب، بسیار پیچیده است. براشینگ مو در ساده‌ترین شکل خود، با کمک شانه‌ها و برس‌های مخصوص و حرارت انجام می‌شود؛ اما تنوع و تعدد زیاد مدل شانه‌ها و نحوه درست استفاده از انواع سشوار، باعث شده است که افراد زیادی در آرایش موهای خود با مشکل مواجه شوند. به‌طور کلی براشینگ یا Blowout با کمک سشوار، که یکی از متداول‌ترین روش‌های براشینگ است و در سه حالت انجام می‌شود. در حالت اول، همه موها از زیر سشوار می‌شوند، در حالت دوم سشوار همه موها را از رو سشوار می‌کنیم و در حالت سوم، موها تا قسمتی از زیر و نوک، به‌طرف بیرون سشوار می‌شوند.

ابزار و وسایل براشینگ مو

براشینگ مو شامل چه مراحلی می‌شود؟

براشینگ مو با حرارت ممتد، یکی از بهترین و موثرترین روش‌های حالت دادن و آرایش موها است؛ اما نباید به‌صورت مکرر انجام شود زیرا که حرارت سشوار در طولانی‌مدت، باعث آسیب‌دیدگی بافت ساقه مو و ریزش شدید مو می‌شود. آرایشگران حرفه‌ای با گذراندن دوره‌های آموزش آرایشگری در آموزشگاه‌های معتبر، با انواع مدل‌های محبوب موهای زنانه و مردانه، بلند و کوتاه، فر و صاف، چرب و خشک، رنگ‌شده و عادی و … آشنا می‌شوند. همچنین یک آرایشگر ماهر باید همواره از دنیای مد و فشن اطلاع داشته باشد و به نکات اجرای مدل‌های جدید و تاثیرات آن‌ها بر زیبایی موها و تناسب آن‌ها و با استایل و چهره آشنا باشد.

براشینگ مو یا Blowout معمولا با شستشوی موها شروع می‌شود. سپس در مراحل بعدی، با استفاده از انواع سشوارهای مخصوص و برس و شانه‌های خاص، مدل و حالت مد نظر روی انواع موها اجرا می‌شود. در حقیقت، ابزار و وسایل براشینگ مو بستگی به نیاز آرایشگران برای اجرای مدل‌ها دارد. ممکن است در اجرای برخی از حالت‌های مو، به‌مقدار کمتری حرارت سشوار نیاز باشد و در برخی دیگر از مدل‌ها، سشوار ضروری‌ترین ابزار مجعد کردن و حالت دادن به مو باشد. همچنین شانه کردن کامل موها برای باز کردن گره، برای اجرای تمام مدل‌ها واجب است.

مراحل کلی براشینگ مو عبارتند از:

  • شستشوی مو
  • شانه کردن
  • استفاده از نرم‌کننده یا اسپری دوفاز
  • دسته کردن موها با توجه به مدل مد نظر

ابزار و وسایل براشینگ مو

ابزارهای مورد نیاز برای براشینگ مو

براشینگ مو یکی از محبوب‌ترین خدمات مراکز زیبایی است و افراد برای شرکت در رویدادهای مهم مانند عروسی، جلسات کاری، مهمانی‌های رسمی و … ترجیح می‌دهند که با حالت دادن به موهای خود، تغییری اساسی در استایل خود ایجاد کنند. به‌همین‌دلیل نیز امروزه افراد زیادی به یادگیری تکنیک براشینگ علاقه‌مند هستند. اولین قدم در یادگیری براشینگ مو، آشنایی با ابزارهای این تکنیک است.

این ابزارها عبارتند از:

  1. ماسک محافظ
  2. اسپری دوفاز
  3. نرم‌کننده
  4. براق‌کننده
  5. شانه دودندانه
  6. برس گره‌بازکن
  7. شانه دندانه ریز
  8. ژل مو
  9. واکس مو
  10. شانه دندانه درشت
  11. سشوار سرامیکی
  12. شانه دم موشی
  13. شامپو عمقی
  14. برس حرارتی و صاف‌کننده
  15. موس مو
  16. شانه همه‌کاره
  17. شانه تبری
  18. سشوار تورمالین
  19. شانه شن‌شکن
  20. برس گراز
  21. شانه پوش دادن
  22. برس نایلونی
  23. شانه حجم‌دهنده
  24. سشوار تیتانیومی
  25. شانه چنگالی
  26. برس سیمی یا رولی
  27. برس حرارتی
  28. شانه کراتینه
  29. سشوار یونی

ابزار و وسایل براشینگ مو

مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار و وسایل براشینگ مو

یکی از اصلی‌ترین ابزارهای براشینگ مو، سشوار است. همان‌طور که می‌دانید امروزه سشوارهای متنوعی در بازار به‌فروش می‌رسند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. همچنین شانه‌ها و برس‌ها در تنوع فراوانی یافت می‌شوند و کاربردهای بسیار گوناگونی دارند. برای مثال برخی از شانه‌ها برای باز کردن گره موهای فر مناسب است و برخی از شانه‌ها در حالت دادن و لایه‌لایه کردن مو کاربرد دارد. در ادامه با برخی از مهم‌ترین ابزار و وسایل براشینگ مو آشنا می‌شویم و کاربردهای آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1. سشوار یونی

موهای ضخیم و پرپشت دیر خشک می‌شوند و گاهی مدت زمان یک ساعت هم برای خشک شدن کامل آن‌ها کافی نیست. در سشوارهای یونی، با استفاده از یون‌های منفی، فرایند خشک شدن موها سریع‌تر و با قدرت بیشتری انجام می‌شود. اگر موهای ضخیم و فر دارید و به‌دنبال روش سریع برای خشک شدن موها هستید، سشوار یونی برای شما مناسب است. همچنین این سشوار از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که موها سلامت به‌نظر برسند. اغلب سشوارهایی که به‌تازگی  تولید شده‌اند از این فناوری بهره می‌برند. افزایش قدرت سشوار با تولید یون منفی، برای بسیاری از آرایشگران کمک بزرگی بوده است. سشوار یونی یکی از متداول‌ترین ابزار و وسایل براشینگ مو یا Blowout است.

2. واکس مو

یکی از محصولاتی که برای حالت دادن و درخشان کردن موها توسط مردان و زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد، واکس مو می‌باشد که در انواع مختلفی در بازار عرضه شده است. این محصول از واکس و موم تشکیل شده است و از نظر بافت، کمی به ژل‌های مرسوم برای حالت‌دهی مو شباهت دارد. البته کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی نسبت به ژل دارد و اصلی‌ترین تفاوت آن، به‌کار رفتن مقدار بسیار کمتری الکل نسبت به ژل است. واکس مو روی انواع جنس مو قابل استفاده است و برخلاف موس مو، مصرف آن تنها به موهای خشک محدود نمی‌شود. از برخی دیگر از کاربردهای واکس مو در براشینگ مو، می‌توان به براق کردن موها، حفظ رطوبت و رفع خشکی موها، حفظ انعطاف‌پذیری، جلوگیری از موخوره و … اشاره کرد.

3. سشوار تورمالین

تورمالین یکی از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوآورانه در ساخت سشوار است. این ماده معدنی یک کانی پیزوالکتریک است که به‌عنوان یک سنگ قیمتی نیز شناخته می‌شود. خاصیت پیزوالکتریک به این معنا است که با وارد شدن نیرو به تورمالین، بار الکتریکی ایجاد می‌شود. این کانی قابلیت ساطع کردن یون‌های باردار و گرمای مادون قرمز را دارد و در نتیجه یک ماده خاص و کاربردی برای ساخت سشوارهای مخصوص براشینگ، کراتین و سایر تکینک‌های آرایشگری به‌شمار می‌رود.

سشوار تورمالین نسبت به سایر سشوارهای یونی یا سرامیکی، 50 درصد سریع‌تر و موثرتر است و ابزار اصلی آرایشگران حرفه‌ای برای براشینگ می‌باشد. همچنین این سشوار نسبت به سایر سشوارها ایمن‌تر است و با ایجاد حرارت یکنواخت و ملایم، احتمال آسیب‌دیدگی مو را نیز به حداقل می‌رساند. آرایشگران می‌توانند برای براشینگ موهای ضخیم و وز، از این سشوار استفاده کنند و بهترین نتیجه را در حالت‌دهی موها داشته باشند. لازم به‌ذکر است که این سشوار برای موهای نازک و کوتاه مناسب نیست و در طولانی‌مدت مضر خواهد بود.

4. انواع نرم‌کننده‌های مو

شستشوی مو اولین مرحله در براشینگ مو است و لازم است که پیش از شروع براشینگ، مو کاملا تمیز باشد و پوست سر از هر گونه آلودگی پاک شده باشد. نرم‌کننده‌ها محصولاتی هستند که به موها کیفیت می‌بخشند و با افزایش لطافت و طراوت موها، براشینگ مو را به کاری لذت‌بخش تبدیل می‌کنند. این محصولات بافت کرمی دارند و از مو در برابر موخوره مراقبت می‌کنند. همچنین پس از شستشو، برای جبران سبوم یا روغن شسته‌شده با شامپو نیز موثر می‌باشد. در حقیقت، نرم‌کننده‌ها برای حالت دادن و مرطوب کردن مو تولید شده‌اند و برای جلوگیری از گره خوردن یا شکست مو و همچنین تکنیک براشینگ مو قابل استفاده هستند؛ چرا که اصطکاک موها را در برخورد با شانه کاهش می‌دهند.

5. برس حرارتی

برس حرارتی یکی از جدیدترین محصولاتی است که به کمک آرایشگران آمده است. با این وسیله برقی، آرایشگران می‌توانند با دقت بیشتری براشینگ را انجام دهند؛ چرا که این محصول به‌طور همزمان کار شانه، سشوار، اتومو، فرکننده، حالت‌دهنده و … را انجام می‌دهد. لازم به‌ذکر است که آرایشگران می‌توانند از برس حرارتی برای براشینگ موهای بسیار بلند استفاده کنند و از مزایا و ویژگی‌های این محصول لذت ببرند. این برس با دندانه‌های آهنی با کاور سرامیکی درست شده است و حرارت را به‌صورت ملایم و یکنواخت به روی موها وارد می‌کند و شما می‌توانید از پتانسیل‌های این محصول در صاف کردن، کراتینه، براشینگ، شینیون و … استفاده کنید.

6. براق‌کننده‌های مو

درخشندگی و شفافیت موها بر اثر عوامل مختلفی مانند آلودگی محیطی، ابزارهای حرارتی، کمبود ویتامین، اشعه UV، استفاده مکرر از رنگ‌های شیمیایی، استفاده از شامپوهای غیرمرغوب و … در مرور زمان کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل آرایشگران پس از پایان مراحل براشینگ می‌توانند با استفاده از براق‌کننده‌ها زیبایی موها را دوچندان کنند. براق‌کننده‌ها در رهایی از کدری مو، رفع وز وز، ترمیم ریشه، از بین بردن چربی‌های اضافی، کاهش موخوره و … موثر است.

7. برس رولی و سیمی

برس‌های رولی ابزاری است که آرایشگران از آن در کنار سشوار برای خشک کردن، حالت‌دهی و موج‌دار کردن مو استفاده می‌کنند. این برس‌های گرد باعث می‌شوند که موها در هنگام سشوار کشیدن، حالت خود را تغییر دهند. این ابزار، یکی از اصلی‌ترین ابزارهای براشینگ مو و فیکس کردن حالت مو است.

ابزار و وسایل براشینگ مو

قیمت ابزار و وسایل براشینگ مو

قیمت تجهیزاتی که برای براشینگ استفاده می‌شوند، بسیار متغیر است. مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت این وسایل، جنس و برند آن‌ها است. برای مثال قیمت شانه‌های فلزی با قیمت شانه‌های چوبی متفاوت است. همچنین برخی از سشوارهای تورمالین بسیار گران‌تر از سشوارهای معمولی هستند.

آموزش براشینگ مو را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید با اصول براشینگ حرفه‌ای و خلاقانه آشنا باشید و به یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های آرایشگران ماهر مسلط باشید، می‌توانید در دوره‌های آموزش براشینگ مو شرکت کنید. در آموزشگاه سیمای هانی، هنرجویان می‌توانند با دسترسی به بهترین ابزار و وسایل براشینگ مو، زیر نظر بهترین استادان، اولین قدم را برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه‌ای بردارند. همچنین در این آموزشگاه، علاقه‌مندان می‌توانند به‌راحتی با قیمت به‌صرفه، ابزار و وسایل مورد نیاز براشینگ را خریداری کنند.

سیمای هانی؛ آموزشگاه معتبر با متدهای نوآورانه آرایشگری

از برخی از ابزارهای متداول براشینگ می‌توان به سشوار یونی، برس حرارتی، سشوار تورمالین، نرم‌کننده، شامپو عمقی، براق‌کننده، برس گره‌بازکن، شانه دم موشی و … اشاره کرد. در حقیقت آرایشگران با توجه به مهارت خود در اجرای مدل‌های گوناگون، از تجهیزات متنوعی استفاده می‌کنند.

آموزشگاه آرایشگری سیمای هانی در چندین شعبه فعال در تهران، آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان یادگیری تکنیک‌های آرایشگری است. ما در سیمای هانی، به‌عنوان پرهنرجوترین آموزشگاه آرایش تهران با برگزاری دوره‌های مختلف آموزش کراتینه، براشینگ، اصلاح مو، رنگ مو، کاشت ناخن و … در کنار هنرجویان هستیم. شما می‌توانید همین الان از طریق سایت آموزشگاه، فرم ثبت نام را پر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 8