ابزار و وسایل کراتین مو + قیمت ابزار کراتینه مو

ابزار و وسایل کراتین مو

کراتین مو؛ یکی از خدمات اصلی آرایشگاه‌

اهمیت زیبایی موها در زیبایی ظاهری افراد، باعث ظهور روش‌ها و تکنیک‌های متعدد برای تغییر حالت مو، آرایش مو، کوتاه کردن مو و … شده است. همچنین برخی از این تکنیک‌های آرایشگری به‌منظور کاهش آسیب‌های ناشی از وسایل حرارتی، آلودگی‌های محیطی و … اجرا می‌شود. این تکنیک‌ها به‌عنوان روش‌های آسیب‌شناسی و درمان مو شناخته می‌شوند. کراتین مو، یکی از اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تکنیک‌های آرایش و تراپی مو است. به همین دلیل افراد زیادی به‌دنبال یادگیری این تکنیک و یادگیری کار با ابزارهای آن هستند و به آموزشگاه‌های آرایشگری مراجعه می‌کنند. در این مطلب با ابزار و وسایل کراتین مو آشنا می‌شویم و این تکنیک مهم را بررسی می‌کنیم.

کراتین مو چیست؟

کراتین در حقیقت به‌صورت طبیعی در موها، ناخن‌ها و لایه بیرونی پوست وجود دارد و یکی از پروتئین‌های اصلی بدن به‌شمار می‌رود. تاثیرات مثبتی که کراتین در زیبایی و سلامت موها می‌گذارد، به این دلیل است که این پروتئین، قابلیت پر کردن و کامل کردن شکاف بین سلولی در کوتیکول‌های مو را دارد. در این روش درمان که تحت عنوان کراتین‌تراپی شناخته می‌شود، مواد شیمیایی حاوی پروتئین کراتین، روی موها قرار می‌گیرند و با خاصیت ترمیم‌کننده، آسیب‌های ناشی از حرارت زیاد، اشعه UV خورشید، رادیکال‌های آزاد، رنگ‌های شیمیایی و … را درمان می‌کند و علائم آن‌ها را به حداقل می‌رساند. با این روش، یک لایه محافظتی ایجاد خواهد شد که علاوه بر شفافیت و صاف کردن، مقاومت موها را در برابر عوامل مخرب افزایش می‌دهد.

ابزار و وسایل کراتین مو

به‌دلیل محبوبیت کراتین مو و تاثیرات مثبت آن بر سلامت و زیبایی موها، افراد زیادی برای یادگیری این تکنیک به آموزشگاه‌های آرایشگری مراجعه می‌کنند. پیش از یادگیری این تکنیک، بهتر است با انواع ابزار و وسایل کراتین مو آشنا شوید و به نحوه استفاده و کاربردهای آن‌ها مسلط باشید. همچنین علاوه بر مهارت آرایشگران، کیفیت ابزارها و تجهیزات کراتین، به‌صورت مستقیم بر کیفیت این تکنیک و بهبود نتیجه تاثیرگذار است. علاوه بر تجهیزات اصلی کراتینه مو، محصولاتی نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها در پیش و پس از انجام کراتینه، می‌توان کیفیت اجرای کراتینه را بهبود بخشید.

در ادامه با انواع ابزار و وسایل کراتین مو آشنا می‌شویم و کاربردهای آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  1. نانو استیم
  2. دستگاه اوزون‌تراپی
  3. دستگاه فوتون‎تراپی
  4. سشوار
  5. اتومو مخصوص کراتینه
  6. ظرف پلاستیکی و فرچه
  7. شامپوی مخصوص کراتینه
  8. ماسک مو
  9. حالت‌دهنده‌های مخصوص مو
  10. دستگاه ماکرومیست
  11. شامپو مو عمقی
  12. بوتاکس مو
  13. شانه‌ها و برس‌های مخصوص
  14. اتوی حرارتی
  15. صابون و شامپوهای بدون سولفات
  16. ماسک فیلتردار
  17. سرم مو

ابزار و وسایل کراتین مو

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار و وسایل کراتین مو

همان‌طور که گفته شد، مهارت آرایشگران، به‌اندازه کیفیت ابزار و وسایل کراتین مو، در اجرای انواع تکنیک‌ها اهمیت دارد. آرایشگران مجرب که صلاحیت اجرای کراتینه مو با تکنیک‌های مختلف را دارند، ممکن است از محصولات و تجهیزات متفاوتی استفاده کنند. بنابراین اگر برای بهبود سلامتی و افزایش زیبایی موها، به‌فکر انجام کراتین هستید، توصیه می‌کنیم که از تخصص آرایشگران و اعتبار آرایشگاه‌ها اطمینان حاصل کنید. افرادی که در دوره‌های آموزش کراتین مو شرکت می‌کنند، پس از پایان رساندن دوره‌های آموزش، می‌توانند با تسلط و دانش کافی برای انجام کراتین مو با وسایل و ابزار گوناگون اقدام کنند. در ادامه مهم‌ترین ابزارهای کراتین مو، که هنرجویان در آموزشگاه آرایشگری سیمای هانی با آن‌ها آشنا می‌شوند را مرور می‌کنیم.

1. شامپو مو عمقی

یکی از کاربردی‌ترین محصولات مراقبت از مو، انواع شامپوها هستند. شامپو عمقی، یکی از ابزار و وسایل کراتین مو است و از شامپوهای معمولی قوی‌تر می‌باشد و به‌منظور شستشوی عمیق مو و آماده‌سازی پیش از کراتین مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته با توجه به ترکیبات این مدل شامپو، نباید از شامپوهای عمقی برای شستشوی روزمره استفاده کرد و فقط بهتر است فقط در مواقع خاص، مانند پیش از انجام کراتین استفاده شود. این شامپو پوست سر را از چربی، آلودگی و ناخالصی‌ها پاک می‌کند و میزان اسیدیته مو را به تعادل می‌رساند. به‌طور کلی، برای اثربخشی بهتر و جذب کراتین، لازم است که آثار انواع آلودگی‌ها از پوست سر پاک شود. پس از شستشو با این شامپو، کراتین به بهترین شکل به بافت موها جذب می‌شود.

لازم به‌ذکر است که عدم شستشوی کامل سر با آب، پس از استفاده از شامپوهای عمقی، باعث کاهش تاثیرات درمانی و ترمیم کراتین می‌شود. همچنین استفاده مکرر و روزمره از این شامپو، منجر به خشک و آسیب‌پذیر شدن انواع موهای خشک، چرب و معمولی می‌شود.

2. دستگاه فوتون‌تراپی؛ یکی از تخصصی‌ترین ابزار و وسایل کراتین مو

کراتین مو علاوه بر صاف و شفاف کردن موها، خواص درمانی نیز دارد. یکی از تجهیزات پیشرفته کراتین مو، دستگاه فوتون است که جایگاه ویژه‌ای بین انواع تجهیزات کراتینه دارد. این دستگاه با فناوری‌های پیشرفته طراحی شده است و از جمله مزایای آن می‌توان به مقاومت‌بخشی موها، تثبیت رنگ مو، سم‌زدایی و … اشاره کرد. اما خواص درمانی استفاده از این دستگاه، به دوام و مقاومت تار موها محدود نمی‌شود. اگر موهای شما در اثر استفاده از دکلره دچار سوختگی شده باشد، دستگاه فوتون‌تراپی روشی موثر برای احیا و ترمیم موها به‌شمار می‌رود. این دستگاه به‌صورت تک‌نور و دو نور در بازار عرضه شده است و به‌دلیل خواص متفاوت این دو، باید با آگاهی برای خرید این دستگاه اقدام کنید.

ابزار و وسایل کراتین مو

3. دستگاه اوزون‌تراپی

یکی از اصلی‌ترین دلایل انجام کراتینه، برای جلوگیری از ریزش مو است. اوزون‌تراپی با دستگاه اوزون‌، یکی از روش‌های درمان ریزش مو می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین عوامل ریزش شدید مو، چربی پوست سر است. لازم به ذکر است که دستگاه اوزون علاوه بر افزایش مقاومت تارهای مو، چربی کف سر را نیز تنظیم می‌کند. دستگاه اوزون‌تراپی از هفت طیف نوری تشکیل شده است و هر کدام از طیف‌های نوری خواص منحصربه‌فرد خود را دارند.

در ادامه با خواص انواع طیف‌های نوری این دستگاه آشنا می‌شویم:

  • طیف نوری سبز: تحریک کلاژن مو و ترمیم
  • نور قرمز: باز شدن فولیکول‌های مو و بهبود عملکرد جذب کراتین
  • طیف نوری آبی: افزایش میزان آبرسانی به ساقه‌های مو
  • نور زرد: پاکسازی عمیق انواع آلودگی‌ها
  • آبی یخی: خواص اکسیداسیون یا آنتی‌باکتريال
  • طیف نوری آبی آسمانی: افزایش استحکام و دوام ریشه و ساقه مو

ابزار و وسایل کراتین مو

4. اتوموهای مخصوص؛ از اصلی‌ترین ابزارها و وسایل کراتین مو

امروزه اغلب افرادی که به زیبایی موهای خود اهمیت می‌دهند، از انواع اتوموها استفاده می‌کنند. نمونه‌های گوناگونی از اتومو در بازار عرضه شده است و شما باید برای تهیه اتومو مخصوص کراتینه اقدام کنید. در انتخاب اتومو مناسب، پیش از هر چیزی باید به جنس و ابعاد صفحات اتومو دقت کنید. اغلب نمونه‌های اتومو در بازار، با صفحات سرامیکی تولید شده‌اند که برای موهای نازک و حساس مناسب‌تر هستند. در حالی که مناسب‌ترین اتومو برای کراتینه موهای ضخیم و فر، طبق توصیه متخصصان، با صفحاتی از جنس تیتانیوم معمولی یا تیتانیوم تزریق‌شده با تورمالین، تولید می‌شود. البته اتومو با صفحات از جنس تیتانیوم، سریعا دما را جذب می‌کند و داغ می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای اتو کردن موهای ضخیم استفاده شود.

برای تشخیص مطمئن جنس صفحات اتومو، می‌توانید از آهنربا استفاده کنید. اگر چه معمولا روی بسته این محصول، جنس صفحات ذکر شده‌اند. همچنین استفاده از اتومو برای موهای ضخیم یا نازک، مرحله پایانی کراتینه است. برای استفاده اصولی از اتومو، باید موها را به دسته‌های کوچک تقسیم کنید و سپس هر دسته را 2 یا 3 بار به‌صورت کامل اتوکشی کنید.

5. دستگاه نانو استیم یا ماکرومیست

یکی از اقدامات موثر برای ترمیم مو، آبرسانی و هیدروژن‌تراپی است. استفاده از دستگاه نانو استیم یکی از مراحل اصلی کراتینه مو است و یکی از موثرترین ابزار و وسایل کراتین مو به شمار می‌رود. این دستگاه با فشار قوی، مولکول‌های آب را به ذرات ریزی تبدیل می‌کند که به بهترین شکل توسط موها جذب می‌شوند. دوام و ماندگاری کراتین مو، به رعایت نکات نگهداری بستگی دارد و البته استفاده از نانو استیم در افزایش دوام کراتین نیز تاثیرگذار است. برای استفاده از ماکرومیست، سر با پوشش یک کاور وارد کابین دستگاه می‌شود و بخار آب در دستگاه جریان پیدا می‌کند. بدین ترتیب با تحریک فولیکول‌های مو، عملیات اکسیژن‌رسانی از طریق ساقه مو شروع می‌شود و انواع میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها از بین می‌روند.

استفاده از دستگاه نانو استیم علاوه بر افزایش دوام کراتین، مزایای دیگری نیز دارد. این مزایا عبارتند از:

  • آماده‌سازی ساقه مو برای جذب بهتر کراتین و مواد مغذی
  • افزایش گردش خون در پوست سر
  • پاک کردن انواع آلودگی و تنظیم چربی پوست سر
  • بهبود رشد مو
  • جلوگیری از ریزش مو
  • اکسیژن‌رسانی به ریشه و ساقه مو
  • بخاردهی
  • افزایش ماندگاری رنگ

ابزار و وسایل کراتین مو

قیمت تجهیزات کراتینه مو

قیمت تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای کراتینه و سایر تکنیک‌های زیبایی، به عوامل مختلفی مانند برند، جنس قطعات، آپشن‌های اضافه‌شده و … بستگی دارد. معمولا بخش زیادی از بودجه افراد پیش از خریداری ابزار و وسایل کراتین مو، برای خریداری دستگاه‌های پیشرفته و مهم مانند ماکرومیست، نانو استیم، اتومو، فوتون، سشوارهای حرفه‌ای و … صرف می‌شود. سایر ابزارهای کراتین مانند شامپو عمقی، شانه، ظرف پلاستیکی، فرچه و … نیز اغلب مصرفی هستند و لازم است که یک آرایشگر حرفه‌ای در مواقع اضطراری به تعداد زیادی از آن‌ها، در انواع مختلف، مجهز باشد.

آموزش کراتینه مو را از کجا شروع کنیم؟

اگر قصد یادگیری کراتینه و صافی مو را به‌صورت اصولی دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت سیمای هانی برای کسب اطلاعات درباره چگونگی برگزاری دوره‌ها اقدام کنید و برای شرکت در دوره‌های آموزش کراتین مو، آماده شوید. برخی از آموزشگاه‌ها برای راحتی هنرجویان در هنگام یادگیری، تمام ابزارهای مورد نیاز کراتینه را تامین کرده‌اند. هنرجویان در آموزشگاه سیمای هانی، می‌توانند ابزار و وسایل کراتین مو را به‌راحتی از آموزشگاه سیمای هانی با قیمت‌های نازل و به‌صرفه خریداری کنند.

آموزشگاه سیمای هانی با تجهیزات پیشرفته و استادان ماهر آرایشگری

از برخی از ابزار و وسایل کراتین مو می‌توان به دستگاه نانو استیم، فوتون، دستگاه اوزون، انواع سشوار، شامپو عمقی، برس حرارتی، اتومو، ماسک مو و … اشاره کرد. در حقیقت آرایشگران با توجه به جنس و مدل موهای افراد، از تجهیزات مورد نیاز کراتینه استفاده می‌کنند.

آموزشگاه آرایشگری سیمای هانی با چندین شعبه فعال در شهر تهران، به‌عنوان پرهنرجوترین آموزشگاه آرایشگری در تهران شناخته شده است. ما در این آموزشگاه با برگزاری انواع دوره‌های آموزشی مانند کراتینه مو، رنگ مو، کاشت ناخن و … در کنار علاقه‌مندان یادگیری آرایشگری هستیم. شما می‌توانید از طریق سایت آموزشگاه، با پر کردن فرم ثبت نام، برای شرکت در انواع دوره‌های آموزش آرایشگری اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − 3 =