دلیل ایجاد قارچ در ناخن بعد از کاشت ناخن – 5 دلیل اصلی + راهکارهای رفع مشکل

قارچ یکی از بیماری‌های رایج پس از کاشت ناخن است

یکی از مهم‌ترین مشکلات بانوان بعد از کاشت ناخن، بروز بیماری شایعی به نام قارچ ناخن است. این بیماری مهم با یک لک سفید یا زرد رنگ در زیر ناخن‌‌ بروز پیدا می‌کند و با شدیدتر شدن عفونت قارچی، احتمال تغییر رنگ ناخن و ضخیم‌شدن و خردشدن لبه‌های آن بیشتر می‌شود. در این مطلب به دلیل ایجاد قارچ در ناخن و راهکارهای رفع آن می‌پردازیم.

علائم ابتلا به قارچ در ناخن چیست؟

دلیل ایجاد قارچ در ناخن پس از کاشت آن‌ها، می‌تواند از یک انگشت شروع شده و به تدریج به انگشتان دیگر سرایت ‌کند. قارچ در ناخن دردی ندارد و بیشتر از نظر ظاهری فرد مبتلا را آزار می‌دهد. در صورت لمس مکرر ناخن‌ها در زمان قارچ زدن درد شدیدی در آن ایجاد می‌شود.

علائم ابتلا به قارچ در ناخن‌ها عبارت‌اند از:

  • زرد سفید یا سبز شدن ناخن بعد از کاشت
  • سرخ شدن ناخن و پوست
  • بوی نامطبوع
  • احساس خارش
  • ضخیم‌شدن یا شکننده شدن ناخن
  • التهاب و ورم
  • احساس درد به‌خصوص هنگام لمس ناخن

دلیل ایجاد قارچ در ناخن چیست؟

مهم‌ترین دلیل ایجاد قارچ در ناخن وارد شدن رطوبت و آب بین فضای ناخن کاشت و بستر طبیعی ناخن است. همچنین حضور در مراکز نامعتبر و آلوده بودن وسایل انجام این کار، می‌تواند دلیل ایجاد قارچ در ناخن باشد. در ادامه به مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن این بیماری پس از کاشت ناخن‌ها می‌پردازیم.

کاشت غیر اصولی ناخن

برای کاشت ناخن، انتخاب مرکزی که ناخن‌کاران آن دوره‌های تکمیلی آموزش کاشت ناخن را دیده باشند، بسیار مهم است. انجام این کار توسط افراد غیر حرفه‌ای باعث ایجاد فضایی کوچک بین ناخن آکریلیک و بستر ناخن شده و رطوبت به وجود آمده میان آن‌ها، فضای لازم برای رشد قارچ را فراهم می‌کند.

رعایت نکردن اصول بهداشتی در مراکز کاشت ناخن

بهترین سالن‌های آرایشگری با استریل کردن تمام وسایل خود برای هر نفر، احتمال ابتلای قارچ افراد را کاهش می‌دهند. یکی از دلایل اصلی ایجاد قارچ در ناخن‌ها حضور در مراکز غیر معتبر به‌عنوان مدل است. دقت داشته باشید که اگر به‌عنوان مدل در آموزشگاه‌ها حاضر می‌شوید، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه را انتخاب کنید.

استفاده طولانی‌مدت از ناخن کاشته شده

استفاده بیش از حد از ناخن مصنوعی می‌تواند یکی از دلایل ایجاد قارچ در ناخن باشد. این کار باعث ضعیف‌شدن بستر ناخن می‌شود. پس از اتمام یک دوره 2 تا 3 ماهه از کاشت ناخن، باید ناخن آکریلیک را از بستر آن جدا کرد و قبل از کاشت مجدد، حدود 2 ماه به ناخن‌ها استراحت داد.

تغییر در بستر طبیعی ناخن

مهم‌ترین مفهومی که مربیان آرایشگری در انواع آموزشگاه کاشت ناخن تاکید بسیار زیادی بر آن دارند؛ تغییر نکردن بستر ناخن طبیعی است. برای قرار گرفتن ناخن مصنوعی بر روی ناخن طبیعی باید با توربین، سطح ناخن نازک‌تر شود و به اندازه مناسب تغییر کند. در صورت تغییر در بستر طبیعی ناخن، لایه محافظ آن ضعیف‌تر شده و مقاومت ناخن در برابر عوامل بیماری‌زا مانند قارچ ناخن کاهش می‌یابد.

توجه نکردن به ناخن‌های آسیب‌دیده

یکی از دلایل ایجاد قارچ در ناخن، توجه نکردن به آن‌ها پس از زمانی است که آسیب می‌بینند. در صورت شکستن، ضربه دیدن یا آسیب دیدن ناخن‌های مصنوعی باید سریعا آن‌ها را جدا کرد تا از احتمال بروز قارچ در ناخن جلوگیری شود.

راهکارهای جلوگیری از ایجاد قارچ در ناخن

دلیل بروز قارچ در ناخن‌ها بعد از کاشت آن‌ها هرچه باشد؛ باید سریعا اقدامات درمانی را شروع کرد. معمولا قارچ ناخن از پایه آن شروع شده و با گذشت زمان تمام آن را می‌پوشاند. پس در صورت مشاهده اولین علائم از تغییر فرم و رنگ ناخن، باید نسبت به درمان این بیماری اقدام کنید.

راهکارهای درمانی قارچ در ناخن عبارت‌اند از:

  • برداشتن ناخن‌های کاشته‌شده: این کار باعث می‌شود که ناخن‌ها در هوای آزاد قرار بگیرند و رطوبت موجود بین بستر ناخن و ناخن‌ کاشته‌شده از بین برود
  • استفاده از سرکه: با توجه به خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی سرکه، این روش یکی از ساده‌ترین راهکارها برای از بین بردن قارچ در ناخن است
  • استفاده از روغن چای: این روغن به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد التهابی در از بین بردن قارچ ناخن‌ها نقش موثری دارد
  • استفاده از کرم ضد قارچی یا پماد: این روش‌ها و درمان‌های موضعی OTC برای قارچ‌های ناخن، درمان‌های مناسبی هستند

سیمای هانی؛ برترین آموزشگاه کاشت ناخن

کاشت ناخن از مهم‌ترین اقدامات آرایشی است که باید با دقت بالایی انجام شود. آموزشگاه سیمای هانی به‌عنوان یکی از برترین آموزشگاه‌های تهران، بهترین خدمات آموزشی آرایشگری را به شما عرضه می‌کند. آموزشگاه‌ ما با ارائه بهترین خدمات کاشت ناخن، بهترین سرفصل‌های آموزشی را به شما ارائه‌ می‌دهد. شما می‌توانید برای ثبت نام در دوره‌های کاشت ناخن سیمای هانی، از طریق سایت ما اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا ایجاد قارچ در ناخن درد دارد؟

خیر. با لمس ممکن است درد داشته باشد؛ اما در حالت عادی خیر.

آیا قارچ در ناخن می‌تواند مسری باشد؟

بله. این قارچ از فرد بیمار به فرد سالم منتقل می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 6