ابزار و وسایل کوتاهی مو + قیمت ابزار کوتاهی مو (برقی و غیر برقی)

ابزار و وسایل کوتاهی مو

اهمیت انتخاب ابزار و وسایل کوتاهی مو در دقت و کیفیت آرایشگری

کوتاه کردن و آرایش مو یک عامل تاثیرگذار بر زیبایی و جذابیت چهره افراد است. اگر قصد دارید موهای خود را کوتاه کنید و یا در آرایشگاه مسئولیت کوتاه کردن موی دیگران بر عهده شما است، باید از ابزار و تجهیزات باکیفیت استفاده کنید. این ابزارها جزو ملزومات آرایشگری به شمار می‌روند و برای مراقبت از بافت و سلامت مو بسیار مهم هستند. شناخت ابزارها و وسایل کوتاهی مو اهمیت بسیار زیادی دارد و به شما در خرید و انتخاب بهتر کمک خواهد کرد. در این مطلب با انواع ابزار و وسایل کوتاهی مو و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

آموزش کوتاهی مو را از کجا شروع کنیم؟

یادگیری کوتاهی مو می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا همیشه موهای خود را مرتب و کوتاه کنید. به این ترتیب در هزینه‌های آرایشگاه خود صرفه‌جویی قابل توجه خواهید کرد. علاوه بر این آرایشگری یک حرفه پر درآمد و عالی است که می‌توانید با آموزش کوتاهی مو زنانه وارد آن شوید. با شرکت در این دوره‌ها با انواع مدل کوتاهی مو، انتخاب نوع آرایش مو با توجه به فرم صورت، مهارت کار کردن با ابزار و وسایل کوتاهی مو و تکنیک‌های مختلف آشنا شوید. برای شروع آموزش‌ها باید به مراکز معتبر آموزشی مراجعه کنید تا امکان دریافت مدارک معتبر (از جمله مدرک فنی و حرفه‌ای) را داشته باشد.

ابزار و وسایل کوتاهی مو

انواع ابزار و وسایل کوتاهی مو

برای داشتن یک موی کوتاه و جذاب باید از ابزارها و تجهیزات مناسب استفاده کنید. مراقبت دائم و موثر از مو به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید مدل‌های مختلف را اجرا کنید. در ادامه با انواع ابزار و وسایل کوتاهی مو بیشتر آشنا خواهیم شد.

ابزار و وسایل کوتاهی مو

1. انواع قیچی

قیچی اصلی‌ترین و پرکاربردترین ابزار کوتاه کردن مو است که انواع مختلفی دارد. این ابزار مهم با داشتن شکل و ابعاد تیغه ویژه به طور خاص برای کوتاه کردن و حالت دادن به مو طراحی می‌شود و استفاده از آن بسیار ساده است. شما می‌توانید بهترین انواع قیچی را با قیمت یک میلیون تا یکی میلیون و پانصد هزار تومان خریداری کنید. مهمترین انواع قیچی عبارتند از:

  • قیچی کوتاه‌‌کننده مو: این نوع قیچی به طور ویژه برای کوتاه کردن مو طراحی شده است و از ارگونومی بسیار بالا برخوردار می‌باشد. این نوع قیچی شکل محدب یا کج دارد و تنش لازم برای انجام کار (باز و بسته شدن) را دارد. شما می‌توانید مو را با استفاده از این نوع قیچی به صورت مستقیم و بدون چین یا پیچ خوردن کوتاه کنید. تیغه آن‌ها بسیار تیز است و برش‌های تمیز را ایجاد می‌کند
  • قیچی نازک‌کننده مو: این نوع قیچی طراحی مشابه با قیچی‌های کوتاه‌کننده دارند، اما دندانه‌های ترکیبی در دو طرف تیغه‌ها به شما کمک می‌کنند تا مو را نازک برش دهید. با استفاده از این نوع قیچی می‌توان خطوط برش نرم و انتهای بافت‌دار ایجاد کرد. معمولا از قیچی نازک‌کننده مو برای اجرای تکنیک‌های افزایش حجم استفاده می‌شود
  • قیچی برش مو: معمولا از قیچی برش برای اصلاح موی زیرین و ایجاد حالت نظامی استفاده می‌شود. عملکرد این نوع قیچی با انواع کوتاه‌کننده بسیار شباهت دارد، اما داشتن دو ردیف تیغ موجب نوسان و حرکت تیغه‌‌ها در دو سمت می‌شود

2. شانه و برس

پس از قیچی شانه اهمیت بسیار زیادی در فرایند کوتاه کردن مو دارد. در فرایند کوتاهی مو از انواع شانه‌ها مانند شانه‌های تقسیم با دندانه‌های نازک و شانه‌های دارای دندانه ریز هنگام کوتاه کردن و برش زدن استفاده می‌کنند. انواع دیگر شانه شامل شانه وال، لایرینگ، فید، چنگال و … می‌شود. شانه‌های مخصوص نیز برای خرد کردن، نوک‌گیری و پیتاژ به کار می‌روند. در عملیات آرایش و کوتاهی مو از برس‌های ویژه نیز استفاده می‌شود. برخی از مهمترین‌ برس‌های آرایشگری شامل انواع گرد، تخت و نیم‌گرد می‌شوند. معمولا قیمت شانه‌ها و برس‌ها از صد هزار تومان شروع می‌شود.

3. انواع تیغ اصلاح و دسته تیغ

تیغ‌های آرایشگری یک ابزار تخصصی و مهم برای کوتاهی مو و اجرای مدل‌های مختلف هستند. از تیغ، با استفاده از ابزار ویژه، در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه استفاده می‌شود. شما می‌توانید تیغ را درون شانه مخصوص قرار دهید و اقدام به پیتاژ و خورد کردن مو کنید. علاوه بر این موی صورت، پشت گردن، اطراف گوش و خطوط مختلف را نیز می‌توان با استفاده از تیغ اصلاح و پاکسازی کرد. برای استفاده از این تیغ‌ها به دسته تیغ مناسب نیز نیاز خواهید داشت. این وسیله در دو نوع پیتاژ و اصلاح مو قابل خریداری است. باید توجه داشته باشید که استفاده صحیح از تیغ مهارت آرایشگری شما را نشان می‌دهد و باید آن را با دقت بسیار زیاد به کار ببرید. قیمت دسته تیغ آرایشگری از پنجاه هزار تومان شروع می‌شود.

ابزار و وسایل کوتاهی مو

4. گیره تقسیم مو

از گیره تقسیم مو برای جدا کردن و تقسیم‌بندی بخش‌های مختلف برای کوتاه کردن بهتر آن‌ها، استفاده می‌شود. این کار به آرایشگر این امکان را می‌دهد تا به صورت جداگانه لایه‌های مختلف مو را کوتاه کند. معمولا این گیره‌ها پلاستیکی یا فلزی هستند و دوام بسیار خوبی دارند. شما می‌توانید به راحتی از گیره‌ها استفاده کنید و در صورت نیاز حین کوتاه کردن مو جایگاه آن‌ها را تغییر دهید. گیره‌های تقسیم مو از حدود ده هزار تومان شروع می‌شود.

5. پیشبند آرایشگری

انجام فرایند اصلاح و کوتاهی مو بدون استفاده از پیشبند مناسب امکان‌پذیر نیست. شما باید پیشبند را به گونه‌ای مورد استفاده قرار دهید که پشت و جلوی بدن فرد را بپوشاند. این کار برای جلوگیری از ریختن مو، آب و دیگر آلودگی‌ها کاربرد دارد. با استفاده از پیشبند مناسب دیگر نیاز نیست نگران آلوده شدن لباس‌ها و بدن فرد باشید و اجرای عملیات آرایش با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. شما می‌توانید یک پیشبند مناسب را با پرداخت حدود صد هزار تومان خریداری و بارها استفاده کنید.

6. آب‌پاش آرایشگری

آب‌پاش آرایشگری جزو ملزومات و تجهیزات بسیار مهم به شمار می‌رود که معمولا در دو نوع پلاستیکی و فلزی در بازار موجود است. در فرایند کوتاه کردن مو باید با استفاده از آب‌پاش آن‌ها را مرتب مرطوب کنید تا راحت‌تر و با دقت بهتری آرایش شوند. این وسیله امکان تنظیم درجه پاشش آب دارد و می‌توانید با توجه به نیاز خود آن را کنترل کنید. آبپاش‌های باکیفیت با قیمت دویست هزار تومان قابل خریداری هستند.

ماشین اصلاح

7. ماشین اصلاح

ماشین اصلاح یکی از مهمترین ابزارهای برقی برای کوتاه کردن و آرایش مو است. این وسیله حیاتی قابلیت تنظیم با تیغه‌های ثابت یا جداگانه را دارد، بنابراین می‌توانید انواع حالت‌ها را با دقت و طول مناسب اجرا کنید. ماشین‌های اصلاح باکیفیت را می‌توان مدت‌ها بدون نگرانی مورد استفاده قرار داد. تنها باید دستگاه خود را به صورت منظم تمیز کنید و با روغنکاری مناسب طول عمر آن را بالا ببرید. ماشین‌های اصلاح با قیمت یک میلیون تا پنج میلیون تومان قابل خریداری هستند.

ماشین‌های اصلاح به دو صورت با سیم و بدون سیم در بازار موجود هستند. علاوه بر این مقاومت این دستگاه برقی در برابر نفوذ آب نیز می‌تواند اهمیت بسیار بالایی داشته باشد. انواع ماشین اصلاح بدون سیم را می‌توان خیلی راحت و بدون نگرانی از اتصال سیم آن مورد استفاده قرار داد؛ با این وجود از توان کمتری برخوردار هستند و باتری آن‌ها نیاز به شارژ خواهد داشت. این ابزار ویژه در انواع خط‌زن و موبر نیز در بازار موجود است. شما می‌توانید با ماشین‌های خط‌زن خطوط ظریف را بر روی مو، اطراف گوش و پشت گردن ایجاد کنید. ماشین اصلاح موبر نیز برای اصلاح موهای زائد در اطراف گوش به کار می‌رود.

8. اسپری ضدعفونی کننده

اسپری ضدعفونی کننده برای از بین بردن آلودگی از روی تجهیزات آرایشگری به کار می‌رود. از آنجا که معمولا ابزار و وسایل کوتاهی مو توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد باید آن‌ها را به صورت منظم ضدعفونی کنید. شما می‌توانید یک ظرف اسپری چند ده هزار تومانی را خریداری و در صورت نیاز با مواد ضدعفونی‌ پر کنید.

9. اتو مو

یکی از تجهیزات که در فرایند کوتاه کردن و حالت دادن مو به کار می‌رود اتو است. این دستگاه با هدف صاف کردن و حالت‌دهی به مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید پس از اتو کردن مو فرآیند کوتاه کردن و آرایش را تسهیل و نتیجه نهایی را بهتر و دقیق‌تر کنید. از اتوی مو برای فر کردن و ایجاد حالت‌های مختلف نیز استفاده می‌کنند. انواع اتو مو با قیمت حداقل یک میلیون تومان قابل خریداری هستند.

سشوار مو

10. سشوار مناسب

شما برای کوتاه کردن و آرایش مو به سشوار پرقدرت و مناسب نیاز دارید. این وسیله پرکاربرد دارای حالت‌های تنظیم مختلف است و برای ایجاد مدل‌های مختلف، رنگ کردن و خشک کردن مو کاربرد دارد. سشوار از کلاهک، درجه دما و درجه سرعت تشکیل می‌شود و می‌توان آن را برای حالت‌های مختلف استفاده کرد. سشوارهای آرایشگری اغلب دارای سیم هستند و می‌توانید از محصولات باکیفیت برندهای مختلف استفاده کنید. محصولات باکیفیت برندهای معتبر با قیمت دو تا سه میلیون تومان قابل خریداری هستند.

ابزار و وسایل کوتاهی مو

بورس خرید لوازم کوتاهی مو کجاست؟

انواع ابزار و وسایل کوتاهی مو را می‌توان از مراکز و فروشگاه‌های معتبر خریداری کرد. در این بین بسیاری از مراکز آموزشی لوازم و وسایل لازم را در اختیار هنرآموزان قرار می‌دهند. اگر ساکن تهران هستید برای خرید لوازم آرایشگری باید به بازار تهران و کوچه مروی سر بزنید. در این راسته انواع ابزار و وسایل را با بهترین قیمت و از برندهای گوناگون خواهید یافت. آموزشگاه آرایشگری سیمای هانی نیز کلاس‌های باکیفیت را تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کند. در این مجموعه برای راحتی حال مراجعین تمامی وسایل جهت آموزش و کوتاهی مو به فروش می‌رسد تا به راحتی در دسترس افراد قرار گیرند.

بهترین دوره‌های کوتاهی و آرایش مو در آموزشگاه آرایشگری سیمای هانی

کوتاه کردن مو اهمیت بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد و باید به صورت دقیق انجام شود. همچنین ابزار و وسایل کوتاهی مو باید از بهترین و باکیفیت‌ترین برندها و انواع انتخاب شوند تا مراحل آرایش مو به شکل بهتر و دقیق‌تر انجام شود. علاوه بر این سطح بالای تجهیزات موجب جذب مشتریان بیشتر می‌شود و با اطمینان بیشتری بر روی صندلی آرایشگاه خواهند نشست. آموزشگاه آرایشگری سیمای هانی بهترین دوره‌های آرایشگری و کوتاهی مو را برگزار می‌کند. شما می‌توانید فرآیند ثبت نام را در سایت ما انجام دهید.

سوالات متداول

مهمترین ابزار برای کوتاه کردن مو چیست؟

قیچی به عنوان مهمترین ابزار برای کوتاه کردن مو شناخته می‌شود. این ابزار انواع بسیار گوناگون دارد که هر کدام از آن‌ها برای کاربردی خاص طراحی می‌شوند. بنابراین اگر قصد خرید ابزار و وسایل کوتاهی مو را دارید پیش از هر چیز به سراغ قیچی بروید.

رول دور گردن چه کاربردی در فرایند آرایشگری دارد؟

رول آرایشگری از جلوی تماس مستقیم روپوش و پوست مشتری را می‌گیرد. این دستمال مخصوص از انتقال بیماری‌های پوستی در محیط آرایشگاه جلوگیری می‌کند و جزو الزامات به شمار می‌رود.

آیا خرید ابزار و وسایل کوتاهی مو گران‌قیمت برای آرایشگاه ضروری است؟

بله، اگر می‌خواهید مشتری خود را راضی نگاه دارید باید بهترین ابزار و تجهیزات را داشته باشد. در صورتی که بودجه کافی برای خرید این وسایل را ندارید بهترین گزینه استفاده از تجهیزات کارکرده و دست دوم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 16