مزایا و معایب میکروبلیدینگ چیست؟

مزایا و معایب میکروبلیدینگ چیست؟

 

میکروبلیدینگ تکنیکی پرطرفدار در آرایش‌های دائم و نیمه‌دائم است. در میکروبلیدینگ، مثل تاتو، با ابزارهای خاص، رنگ مخصوص وارد لایه زیرین پوست می‌شود.

میکروبلیدینگ نوعی آرایش نیمه دائمی است. در این روش با ابزارهای خاص، روی ابرو خطوط نازک و باریکی درست شبیه به تارهای ابرو ایجاد می‌شود و مقداری از رنگ مخصوص در لایه زیرین پوست قرار می‌گیرد. با این روش، خطوط باریک تارهای ابرو شبیه‌سازی می‌شوند و ابروها پرتر به نظر می‌رسند.

 

اگر به هر دلیلی ابروهای خود را از دست داده باشید، یا دارای ابروهای کم‌پشت و باریک باشید، حتما وقت زیادی را صرف آرایش ابروهای خود می‌کنید. علاوه بر زمان، باید هزینه زیادی برای خرید محصولات آرایشی بپردازید که گاهی خود همین محصولات، عاملی برای ریزش بیشتر ابروها هستند.

در این شرایط حتما به فکر تکنیک‌های آرایش دائمی و نیمه دائمی افتاده‌اید. این تکنیک‌ها این روزها رواج پیدا کرده است و آموزش آرایش دائم یکی از آموزش‌های پرطرفدار در آموزشگاه‌های آرایشگری است. احتمالا به شما هم پیشنهاد شده است که از روش میکروبلیدینگ برای اصلاح و آرایش ابروهای خود استفاده کنید.

 

 

این روش، مثل هر تکنیک دائمی دیگر، مزایا و معایب خاص خود را دارد. قبل از اینکه در مورد انجام دادن یا انجام ندادن این کار تصمیم بگیرید، باید بدانید که چه مزایا و معایبی دارد. با در نظر گرفتن شرایط خود و این نکته در مجموع می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید. ابتدا باید بدانید که میکروبلیدینگ چیست؟

مزایا و معایب میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ چیست؟ مزایا و معایب میکروبلیدینگ چیست؟

 

میکروبلیدینگ فرایندی است که در جریان آن از قلم‌های مخصوص برای ایجاد تارهای نازک ابرو روی ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود. بعد از برش این خط‌های باریک، رنگ مخصوص وارد لایه زیرین پوست می‌شود و فرایندی شبیه به تاتو دارد. بعد از اجرای این تکنینک، خطوطی نازک شبیه به تارهای ابرو روی قسمت مورد نظر نمایان می‌شود.

برای آشنایی با دوره میکروبلیدینگ وارد مطلب شوید ⇐ دوره آموزش میکروبلیدینگ

متخصص میکروبلیدینگ، از قلم مخصوصی استفاده می‌کند که سر آن مجموعه‌ای از سوزن‌های ریز وجود دارد. این سوزن‌ها وارد لایه اول پوست می شوند و جوهر مخصوص را تزریق می‌کنند. بعد از اتمام فرایند، جوهر اضافه از روی ابروهای شما برداشته می‌شود.

این مراحل آن قدر که فکر می‌کنید دردناک نیست. درد اندکی دارد که آن هم با استفاده از کرم‌های موضعی بی‌حس‌کننده احساس نمی‌شود. تقریبا درد این روش مثل دردی است که موقع بند انداختن ابروها تجربه می کنید. میکروبلیدینگ معمولا یک جلسه ترمیمی هم دارد که شش هفته بعد از جلسه اول است. در این جلسه ابروی شما و شکل نهایی آن ترمیم می‌شود، اگر جایی خالی مانده باشد پر می‌شود و اگر بخواهید ابروهایتان نازک‌تر یا پهن‌تر می‌شود.

مزایای میکروبلیدینگ

مزایای میکروبلیدینگ چیست؟

 

در ادامه چند مزیت مهم میکروبلیدینگ را عنوان می‌کنیم که باعث می‌شود افراد زیادی به این تکنیک روی بیاورند.

نیمه دائمی بودن میکروبلیدینگ

این تکنیک نیمه دائمی است. یعنی نه آنقدر طولانی باقی می‌ماند که نتوانید ابروهای خود را برای مدت‌های طولانی تغییر شکل دهید و نه آنقدر زود از بین می‌رود که ارزش هزینه کردن نداشته باشد. با میکروبلیدینگ تا مدت‌ها از آرایشگاه رفتن و اصلاح دائم ابروها خلاص می‌شوید.

ایجاد ظاهر زیبا و آراسته

یکی از دغدغه‌های خانم‌ها به خصوص زنان شاغل، این است که صبح بعد از بیدار شدن از خواب، فرصت کمی برای آرایش و مرتب کردن ظاهر خود دارند. با میکروبلیدینگ، ابروهای شما همیشه در بهترین حالت ممکن قرار دارد و بدون نیاز به هیچ آرایش و اصلاحی می‌توانید با خیال راحت بیرون بروید و از داشتن ظاهری زیبا و آراسته در تمام طول روز لذت ببرید.

ظاهر طبیعی

 

یکی از مزایای میکروبلیدینگ طبیعی بودن نوع آرایش است. قبلا روش‌هایی مثل تاتو برای اصلاح فرم و شکل ابروها وجود داشت که ظاهری بسیار غیرطبیعی داشت. در میکروبلیدینگ، خطوط بسیار ریز و باریک درست مثل تارهای ابرو روی پوست طراحی می‌شود. به همین خاطر ظاهری بسیار طبیعی دارد. البته هر چقدر که متخصص مربوطه، تجربه و مهارت بیشتری داشته باشد، ظاهر نهایی ابروهای شما، طبیعی‌تر و زیباتر است.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه با میکروبلیدینگ

 

بسیاری از خانم‌ها هر روز دقایق زیادی را صرف آرایش کردن می‌کنند. علاوه بر آرایش کردن، چند وقت یک بار برای اصلاح ابروهای خود باید به آرایشگاه مراجعه کنند. استفاده از مواد آرایشی و سر زدن دائم به آرایشگاه‌ها، هم هزینه زیادی دارد و هم وقت زیادی از شما می‌گیرد. با میکروبلیدینگ تا مدت‌ها نیازی به پرداخت این هزینه‌ها ندارید و وقت بسیار کمی برای آرایش بقیه صورت خود صرف می‌کنید.
ظاهر آراسته برای کسانی که نمی‌توانند آرایش کنند

 

افراد مختلف به دلایل متعددی ممکن است در آرایش کردن ناتوان باشند. مثلا با برداشتن عینک خود نتوانند به درستی آرایش کنند یا از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند یا به مواد آرایشی حساسیت دارند. این افراد لازم نیست خود را از آرایش داشتن به کلی محروم کنند. برخی دیگر از افراد نیز برای حفظ سلامت پوست خود ترجیح می‌دهند دائما از مواد آرایشی استفاده نکنند. این افراد ترجیح می‌دهند که آرایش‌های دائم یا نیمه دائم را امتحان کنند.

معایب میکروبلیدینگ

معایب میکروبلیدینگ چیست؟

 

هر کدام از روش‌های آرایش دائم و نیمه دائم، غیر از مزایای متعدد، معایبی هم دارند که باید قبل از تصمیم‌گیری آنها را در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی برخی از معایب میکروبلیدینگ میپردازیم.

محدودیت اجرا

 

میکروبلیدینگ برای همه افراد مناسب نیست. برخی افراد باید از میکروبلیدینگ اجتناب کنند که در مطلب میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟ به آن پرداخته‌ایم.

در نتیجه این تکنیک دارای محدودیت اجرا است. برخی افراد ممکن است گزینه مناسبی برای میکروبلیدینگ نباشند ولی این کار را انجام می‌دهند و در نهایت، نتیجه مطلوب را نمی‌گیرند. مثلا کسانی که پوست چرب دارند ممکن است نتیجه مطلوبی از این تکنیک نگیرند.

دوره ترمیم طولانی

میکروبلیدینگ فرایندی است که در طی آن خراش‌های باریک و متعدد روی پوست ایجاد می‌شود. در نتیجه باعث ایجاد زخم و التهاب در پوست می‌شود. این زخم‌ها مدتی طول می‌کشد که ترمیم شوند و پوست جدیدی جایگزین شود. این دوره ترمیم، نسبتا طولانی است و حداقل یک هفته و بیشتر طول می‌کشد.

احتمال عفونت و آلودگی

 

یکی از معایب میکروبلیدینگ احتمال عفونت محل انجام ارایش است. عفونت یکی از مهم‌ترین معایب میکروبلیدینگ است که البته زیاد رایج نیست. اگر از ابزارهای بی‌کیفیت و غیر استریل برای این کار استفاده شود، قطعا مشکلاتی برای پوست و سلامت فرد ایجاد می‌کند. به همین دلیل باید در انتخاب کلینیک و متخصص مربوطه دقت کنید و بهترین‌ها را انتخاب کنید.
پاک کردن سخت

اگر از انجام میکروبلیدینگ پشیمان شوید، باید هزینه زیادی برای پاک کردن آن بپردازید و دچار زحمات فراوانی شوید. پاک کردن میکروبلیدینگ راحت نیست. این دلیل دیگری است که به خاطر آن باید در انتخاب متخصص اجرای میکروبلیدینگ دقت کنید و کار خود را به دست هر کسی نسپارید.

واکنش‌های آلرژیک

 

برخی از افراد به جوهر مخصوص یا مواد بی‌حس کننده حساسیت دارند و واکنش‌های آلرژیک نشان می‌دهند. واکنش‌های آلرژیک تا زمانی که آلرژن یا عامل آلرژی وجود داشته باشد، ادامه پیدا می‌کند.

در انتها باید چیکار کنیم؟

با تمام این مزایا و معایب، در نهایت، این شما هستید که باید با توجه به نیاز خود، بهترین تصمیم را بگیرید. اگر تصمیم گرفتید که میکروبلیدینگ را تجربه کنید، حتما بهترین متخصص و تکنیسین را پیدا کنید. کسی که در محیطی تمیز و بهداشتی با مواد و وسایل استریل، میکروبلیدینگ را برایتان انجام دهد.

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ را جدی بگیرید و حتما به توصیه‌ها توجه کنید تا از نتیجه نهایی کار راضی باشید. این مراقبت‌ها برای حفظ دوام میکروبلیدینگ و سلامت پوست‌تان ضرورت دارد.

آیا برای ثبت نام دوره میکروبلیدینگ آماده اید؟

همین الان نوبت خود را رزرو کنید !

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 12