تفاوت انواع لایت مو : عکس 4 سایه روشن پرطرفدار + ویدیو

تفاوت انواع لایت

تفاوت انواع لایت مو؛ مهم‌ترین عامل در انتخاب بهترین رنگ برای مو

تنوع بالای متدهای آرایش موها باعث شده است تا بانوان در سنین مختلف از انواع لایت‌های مو برای زیبایی چهره خود استفاده کنند. بسیاری از این متدها با استایل‌های مختلف تناسب دارند. به همین دلیل شناخت تفاوت انواع لایت مو به انتخاب ترندترین مدل‌ها و ست کردن آن‌ها با پوشش‌های مختلف کمک می‌کند. در میان انواع روش‌های رنگ مو، لایت مو محبوبیت بیشتری دارد. با توجه به تنوع بالا در مدل‌ها و روش‌های اجرای انواع لایت مو، شناخت تفاوت‌های اصلی بین روش‌های محبوب آن، در انتخاب بهترین مدل لایت مو متناسب با رنگ پوست و نوع مو تاثیرگذار است.

منظور از لایت مو چیست؟

لایت مو فرایندی است که در آن آرایشگران رنگ سفید یا افزودنی‌های سفیدکننده را برای روشن کردن موها به کار می‌گیرند. لایت‌های مو با ایجاد سایه‌هایی جذاب و منحصربه‌فرد در بخش‌های خاصی از موها، در دسته‌بندی‌های مشخصی قرار می‌گیرند. استفاده از لایت موی مناسب به رنگ پوست افراد، جنس مو، ضخامت آن، سن بانوان و میزان تیرگی موهای آن‌ها بستگی دارد.

تفاوت انواع لایت

مهم‌ترین تفاوت انواع تکنیک‌های لایت مو با مش مو

بسیاری از بانوان مش کردن موها را با لایت مو یکی می‌دانند؛ اما این تکنیک‌ها با وجود شباهت‌های ساختاری تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. اختلاف رنگ بین زمینه مو بخش‌های دیگر آن، مهم‌ترین تفاوت بین مش مو با تکنیک‌های لایت مو می‌باشد. در تکنیک‌های لایت مو اختلاف رنگ بین دو تا سه درجه و در مش بیش از 4 درجه است. به عبارت بهتر افرادی از مش مو استفاده می‌کنند که به دنبال ایجاد تغییرات بیشتر و واضح‌تری هستند.

تمایز دیگر بین انواع لایت مو با مش کردن موها، عدم استفاده از پودر دکلره در لایت مو است. در تکنیک‌های لایت مو فقط به رنگ مو برای روشن‌سازی بخش‌های دلخواه مو نیاز دارید؛ اما در مش بدون وجود دکلره امکان روشن کردن موها وجود ندارد.

اهمیت شناخت تفاوت ‌انواع لایت‌ مو‌

شناخت تفاوت انواع لایت مو اولین گامی است که علاقه‌مندان به انجام تکنیک‌های روشن‌سازی موهای خود باید از آن‌ آگاهی داشته باشند. اطلاع از تکنیک‌های مختلف لایت مو، به شما کمک می‌کند تا متناسب با فصل سال، نوع مهمانی‌ها، سن و سال، کاستی‌های مو، سبک استایل و مدل پوشش و … زیباترین تکنیک روشن‌سازی موهای خود را مورد استفاده قرار دهید.

بر همین اساس شناخت تفاوت انواع لایت مو به دلایل زیر اهمیت بالایی دارد:

  • ایجاد تضاد بین لایت و رنگ طبیعی موها برای افزودن بعد به موها
  • اطلاع از درجه روشن‌تر کردن موها
  • استفاده از انواع رنگ‌های متنوع مو بدون نیاز به تغییر رنگ مداوم مو
  • شناخت سایه‌ها و رنگ‌های جدید برای انتخاب بهترین مدل
  • شناخت کاربردهای هر نوعی از لایت‌ها برای مدل‌های کوتاه و بلند مو

تفاوت انواع لایت

تفاوت انواع لایت مو در چیست؟

لایت مو از جمله روش‌های محبوب است که تقاضای بالایی برای اجرای مدل‌های مختلف آن وجود دارد. تنوع بالای این تکنیک زیباسازی موها باعث شده است تا بسیاری از بانوان برای حضور در مجالس یا ست کردن رنگ موی خود با پوشش ظاهری‌شان، از انواع لایت‌های مو استفاده کنند. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت انواع لایت مو در سبک‌های محبوب و پرکاربرد می‌پردازیم.

ماکرولایت

1. ماکرولایت؛ تکنیکی برای تمام بانوان

در میان انواع روش‌های لایت مو، ماکرولایت روشی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این روش برای تغییرات بزرگ کاربرد بالایی دارد. ماکرولایت‌ها در بخش‌هایی از موها به کار می‌روند که بافته شده‌اند یا کوتاه‌تر از سایر بخش‌های مو هستند. استفاده از این تکنیک برای افراد دارای رنگ پوست روشن، سبزه و طیف متنوعی از سایر رنگ‌ها امکان‌پذیر است.

مهم‌ترین تفاوت انواع لایت مو با سبک ماکرولایت میزان روشن شدن بخش بزرگی از موها می‌باشد. در این روش بر خلاف میکرولایت که بخش کوچکی از موها با سایه‌ روشن پوشانده می‌شوند، قسمت‌های بزرگی از بخش‌های مختلف مو (معمولا در بخش‌های عقبی سر) روشن‌تر از سایر بخش‌های مو می‌شوند.

بیبی لایت

2. بیبی لایت؛ رشته‌های هایلایت ظریف موها

یکی از جذاب‌ترین و ظریف‌ترین تکنیک‌های لایت مو، متد بیبی لایت است. این روش بسیار ظریف کار می‌شود و معمولا باید دقت زیادی بر روی تارهای مو داشت تا بتوان آن‌ها را تشخیص داد. بیبی لایت شبیه به هایلایت بر روی موها کار می‌شود و معمولا از ریشه مو تا نوک مو را پوشش می‌دهد. این تکنیک زیبایی مو برای هر نوع مو و رنگ پایه‌ای مناسب است.

تفاوت انواع لایت مو با بیبی لایت در این است که این متد بیشتر برای برجسته‌ کردن رنگ پایه موها به کار می‌رود و در عین حال از تغییرات عمده در رنگ کلی مو جلوگیری می‌کند. برای افرادی که به دنبال متدی برای هماهنگی کامل بین رنگ مو با ابروها و رنگ پوست خود هستند، افرادی که موهای نازکی دارند، انتخاب بیبی لایت یک انتخاب ایده‌آل به‌شمار می‌آید.

لایت اسلایسی

3. لایت اسلایسی؛ تکنیکی محبوب در بین بانوان

یکی از بهترین و محبوب‌ترین انواع لایت مو تکنیک لایت اسلایسی است. در این تکنیک برای روشن کردن تارهای مو، موها به‌صورت لایه‌ای جدا شده و ریشه‌های رنگ‌های مورد تایید برای روشن کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت انواع لایت مو با لایت اسلایسی در تعداد تارهای جداشده و روشن‌تر بودن نوک موها نسبت به ریشه است. به عبارت بهتر در روش لایت اسلایسی موها به‌صورت خطی و تکه‌ای رنگ‌آمیزی می‌شوند تا روشن‌تر از دیگر نقاط به نظر برسند.

لایت ماژیکی

4. لایت ماژیکی مو روش موقت رنگ‌آمیزی موها است

در میان انواع روش‌های رنگ مو، تفاوت انواع لایت مو با لایت ماژیکی در موقت بودن این تکنیک آرایشی است. در واقع لایت ماژیکی با استفاده از ماژیک‌های رنگ موی شیمیایی موقت بر روی بخش‌های دلخواه مو اعمال می‌شود. آمونیاک موجود در رنگ‌دانه‌های این نوع از لایت‌ها در جداکردن کوتیکول مو و نفوذ به داخل موها تاثیر بالایی دارد.

علاقه مندان به دوره ” آموزش رنگ و لایت مو ” کلیک کنند.

اطلاع از تفاوت انواع لایت مو؛ ضرورتی برای انتخاب بهترین مدل رنگ مو

با وجود تنوع بالا در تکنیک‌های رنگ‌آمیزی و لایت مو، باید حتما با تفاوت کاربردها، روش‌های اجرا، ماندگاری و … برای انواع لایت مو آشنا باشید. این مدل‌ها برای رنگ‌های پوست متفاوتی کاربرد دارند و عدم اطلاع از تفاوت‌های آن‌ها مانع از انتخاب بهترین مدل رنگ مو می‌شود.

اگر علاقه مند به گذراندن دوره های آرایشگری من جمله رنگ و لایت هستید حتما با کارشناسان ما در آموزشگاه آرایشگری سیمای هانی مشورت کنید تا راهنمایی ها لازم را کسب نمایید

سوالات متداول

مهم‌ترین تفاوت انواع لایت مو با یکدیگر چه تفاوتی هستند؟

لایت‌های مو در مقدار روشن‌سازی موها، ضخامت موهای انتخابی برای رنگ‌آمیزی و روش اجرا با یکدیگر تفاوت دارند.

ترندترین لایت‌های مو چه مدل‌هایی هستند؟

ماکرولایت، بیبی لایت، لایت اسلایسی و لایت ماژیکی از جدیدترین سبک‌های لایت مو هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 3 =